12 Nisan 2008 Cumartesi

1-Seyfullah'ın annesi

Seyfullah’ın annesi:
-Çocuğunuza nasıl teşhis konuldu?
- 4 aylıkken göz doktoruna gidildi; iki gözünde de göz kayması olduğu ortaya çıktı, ameliyet olması gerektiği söylendi.
-Eşinizin bu konuda ilgisi nasıldı?
- Eşim hiç kabullenmedi hala da kabullenmiyor.
-Nedeni nedir peki?
- Prematüre doğum.
-Ameliyat oldu mu peki?
- Evet Ankara Hacettepe de ameliyat oldu.
- Seyfullah’ın özel eğitime başlaması nasıl gerçekleşti?
- 4 yaşına gelmesine rağmen hala konuşamıyordu. Bizde nörolojiye götürdük. Motor mental metardasyon geriliği ve sipi hastası olduğunu öğrendik ve doktorun demesi üzerine özel eğitime gönderdik.
- Özel eğitime başladığında Seyfullah kaç yaşındaydı?
- 4.5
-Özel eğitim merkezlerinde neye dikkat ettiniz?
- Zihinsel geriliği olan çocuklarla konuşma bozukluğu olan çocukların ayrı sınıflarda mı yoksa aynı sınıflarda ders görüyorlar ona çok dikkat ettim.
-Gönderdiğiniz özel eğitim merkezi nasıl peki, memnun musunuz?
Evet, memnunum.Çünkü yaşıtlarıyla ve sadece aynı sorunu paylaşan öğrencilerle bir sınıfta.
-Seyfullah’ın konuşma bozukluğu dışında başka bir sorunu var mı?
- Evet var;el-kol koordinasyonu zayıf, dengesini sağlayamama düşme sorunu, ve yaşıtlarından 1 yaş gerilik var.
- Seyfullah okuldan eve gelince size bir şeyler anltıyor mu?
- Ben sormadığım sürece bir şey anlatmıyor, art arda cümle de kuramıyor.
-Peki eşiniz neden kabullenmiyor, mazereti var mı?
- Eşim hep ‘ben de geç konuşmaya başladım oğlumun bir sorunu yok’ diyor. Bir de çocuğu ‘özürlü, engelli’ diye etiketleme yapmak istemiyor.

Hiç yorum yok: