12 Nisan 2008 Cumartesi

3-Melek Öğretmen

B okulunda ki röportajımız:
Öğrencinin adı: Metin
Yaşı:6
Problemi: hiperaktif
Cinsiyeti: erkek; 5 kardeşler ve 5.çocuk
-Meslek hayatınızda kaçıncı yılınız?
-5
-Tanı kim tarafından konulmuş?
-Öğretmen
-Rehabilitasyon merkezine gitti mi, gidiyor mu?
- hayır, gitmiyor, aile ilgisiz olduğu için gitmeyecekte
-Diğer çocuklar Metinden etkileniyorlar mı?
- Kesinlikle. Metin kurallara pek uymadığı için diğer çocuklarda kurallara uymamaya başladılar. Birde bağrışmalar arttı. Saldırgan davranışlar Metinden sonra çoğaldı.
- Metin’in hiperaktifliği dışında başka bir bozukluğu var mı?
- Hayır başka bir problemi yok. zihinsel bir gerilik yok aksine çok iyi zeki bir çocuk.
- Aile bilinçli mi?
- Hayır, aile çok ilgisiz. Zaten 5 kardeşler Metinle babaannesi ilgileniyor
- Diğer çocuklarla Metin’in arası nasıl?
- Metin sınıfta lider konumunda. O ne derse ve ne yaparsa o örnek alınıyor, o yapılıyor.
- Metin’in ilk geldiği günkü haliyle şimdiki halini kıyaslayabilir misiniz?
- İlk geldiğinde hiç söz dinlemiyordu, kurallara uymuyordu,saldırgan davranışları çoktu,bağırıyordu, hemen kavgaya başvuruyordu.Bu gibi olumsuz davranışlarında yavaş yavaş azalma oldu.
-Peki Metin’in bu olumsuz davranışlarını önlemek için ne gibi etkinlikler yapıyorsunuz?
- Olumsuz bir davranış sergilediği zaman ceza veriyorum, o davranışı bir daha yapmamaya çalışıyor.
-Nasıl cezalar veriyorsunuz?
-En sevdiği şeyi yapmasına izin vermiyorum, etkinliğe katmıyorum, bir kenarda tek başına otutturuyorum..
- Metin konusunda yakındığınız bir şey var mı?
- Evet çok yakınıyorum. Sınıfı, çocukları çok olumsuz etkiledi. En yakındığım şey; sürekli sınıftan kaçıyor, arkamı dönüyorum Metin yok.

Hiç yorum yok: