7 Nisan 2008 Pazartesi

Röportaj: Uzman Yorumuyla Kaynaştırma Eğitimi

Şevval Topuk ve Onur Özsoy öğretmenlerimizle yapılan röportajlar:

1-Kaynaştırma eğitimine ailelerin yaklaşımları nelerdir?
- aileden bahsedebilirim: bir kaynaştırma eğitimine muhtaç olan çocuğun aileleri. iki kaynaştırma eğitimine tabi tutulan çocuğun ailesi.
Ülkemizde genelde normal çocukların aileleri kaynaştırma eğitimine tepkililer. Özel eğitim gerektiren çocuk istemiyorlar. Bunu da açık açık dile getiriyorlar. Öğretmene karşı cephe alıyorlar ve çocuklarını tembihliyerek okula gönderiyorlar: 'ona yaklaşma' gibi...
Diğer çocuğun ailesi de bu durumda mağdur oluyor. Ne öğretmene ne de diğer çocukların ailelerine birşey söyleyebiliyorlar.
Kaynaştırma eğitimi çocuğun yaşına, gelişimine uygunsa, çocuğa sosyalleşme adına birşey katacaksa en iyi yöntemdir.
2- Çocuklarda gözlemlediğiniz olumlu-olumsuz özellikleri söyleyebilir misiniz?
olumlu: - özel eğitimli çocuklarda akademik beceri açısından ilerleme gözlemlenebilir.
-sosyalleşmesi açısından da hem normal arkadaşları oluyor hem de engelli arkadaşları oluyor.
olumsuz: - özel eğitime muhtaç çocuk kendi gibi olmayan arkadaşlarından aşagılanma, dışlanma gibi durumlara maruz kalıyor.
- normal çocuklarda akademik beceri de geri kalabiliyorlar.
- sınıf sayısının fazla olması kaynaştırma eğitimini olumsuz etkiliyor; çünkü öğretmen çocuklarla tek tek ilgilenemiyor.
3- Çocukların problemleri nelerdir?
- hafif zeka geriliği
-öğrenme güçlüğü
Sendromlu çocuklar özel eğitime tabii tutuluyor, kaynaştırma eğitimine yönlendirilmiyor.

Hiç yorum yok: