12 Nisan 2008 Cumartesi

2-Saliha Öğretmen

A okulumuzda ki bir öğretmenimizle röportaj:
-Sınıfınız da kaynaştırma eğitimine yönelik öğrenciniz var mı?
-Var. Biri ikiz; kardeşi farklı sınıfta diğeri de yetiştirme yurdundan gelen bir öğrencim.
-Bu öğrencilerin belirgin sorunları nedir?
-ikiz olan çocuğum Samet’in sosyalleşme açısından ciddi sorunu var, konuşmada sıkıntı çekiyor, çekingen, içine kapanık. Yetişme yurdundan gelen öğrencim Ahmet kurallara pek uymayan
-Samet’in ailesi bilinçli mi?
-Evet,anne-baba olarak çok bilinçliler. Samet 3gün özel eğime 2gün anakuluna gelmektedirler.
-Samet’in bozukluğunun nedeni nedir?
-Erken doğum
-Samet sınıfa gelmeden önce sınıfı Samet’e karşı nasıl hazırladınız?
-Hiç söylemedim, çocuklara sezdirmemeye de çalışıyorum.
-Diğer çocuklara sezdirmeden nasıl Samet’e yardımcı oluyorsunuz?
-Bir etkinlik sırasında Samet’e yardımcı olacaksam; önce sınıfla ilgileniyorum en sona Samet’i bırakıyorum kimsenin dikkatini çekmiyor.
-Samet’in ekinliklere ilgisi nasıl?
- Sayısal etkinlik ile bilişsel alanla ilgili etkinliklere karşı hem zekası çok iyi hem de ilgisi çok iyi ancak; sanatsal etkinlik ile psikomotorla ilgili etkinliklere karşı hem zayıf hem de isteksiz.
-İsteksiz olduğu durumda ne yapıyorsunuz?
-Asla zorlamıyorum, kendi isteğine bırakıyorum
-Sayısal etkinliklere karşı zekasının çok iyi olduğunu söylediniz, buna verebileceğiniz bir örnek var mı?
-Bir gün çocuklar sıraya geçtiler, ellerini yıkayacaklar o sırada baktım ki Samet sayıları tersten sayıyor (10-9-8…) çok zeki ama fark ettirmiyor, ne anlatsan hemen kapıyor ama bildiğini fark ettirmiyor; ancak soru sorunca cevap veriyor.
-Samet’in ilk geldiği günkü haliyle şimdiki halini kıyaslayacak bir öykünüz var mı?
-Samet ilk geldiğinde hiç konuşmuyordu, serbest zamna etkinliğinde hep tek başna oynuyordu, şimdi konuşuyor ve tek değil…
-Samet’in bu çekingenliğini yenebilmek için farklı bir yol ,izlediniz mi?
-Örneğin; her sınıfta lider konumda olan bir çock vardır. Bu lider konumundaki çocuğun yanına pasif bir çocuk verilirse pasif çocukta lider çocuğun yanında açılır, çekingenliği yavaş yavaş kaybolur. İşte bende bu yolu denedim ve gayet başarılı oldu.
-Diğer çocukların velileri bu duruma tepkili mi?
-Hayır; çünkü Samet sessiz bir çocuk, diğer çocuklara karşı bir zararı yok.
-Samet’in diğer çocuklarla ilişkisi nasıl?
-Samet çekingen olduğu için bir problem çıkarmaz, uyumlu bir çocuktur.
-Samet ile ilgili başka söyleyecek bir şeyiniz var mı?
-Samet’e kendi kararını kendi vermesini sağlamaya çalışıyorum; çünkü tek başına karar veremiyor. Örneğin yemeğini tek başına yiyemiyor, bir yardım bekliyor ve bu yüzden küçük kas gelişimi sağlanmış olmuyor.
Yetiştirme yurdundan gelen çocuk Ahmet;
-Ahmet ile ilgili ne söyleyebilirsiniz?
-Ahmet ilgiye ve sevgiye aç bir çocuk. Beni çok benimsedi sürekli yanımda çok bağlı bana.
-Diğer çocuklar Ahmet’e karşı nasıl davranıyorlar?
-Diğer çocuklar Ahmet’i aralarına almıyorlar, dışlıyorlar; ayrıca sınıfta bir suç işlense Ahmet’ten biliniyor, hemen Ahmet’e suç atılıyor. Pek sevilmiyor Ahmet.
-Peki bu durumu nasıl önlemeye çalışıyorsunuz?
-Daha çok empati yapmalarını sağlıyorum. İftira atıldığı zaman ‘gördün mü gözünle, duydun mu, sana iftira atılsa sen ne hissederdin?’ gibi sorular soruyorum ve çok etkili oluyor.Zaten bu gibi olumsuz davranışlarda azalma oldu.

Hiç yorum yok: